Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl  !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas
Przyczepy,porady, technika,dowcipy, spotkania i inne.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Polonez - HIT polskiej motoryzacji

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna -> Hyde Park. / Dowcipy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JanuszB
Administrator



Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2266
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: IMIELIN (SBL)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:54, 15 Mar 2009    Temat postu: Polonez - HIT polskiej motoryzacji

[link widoczny dla zalogowanych]
Polonez – ni to samochód, ni to samolot, coś, co powstało w 1950 na zlecenie Stalina. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę. Ponieważ projekt upadł, polska firma FSO przejęła pracę nad tym czymś. W 1958 roku polonez trafił do seryjnej produkcji. FSO to skrót od Fabryka Syfu i Odpadów. Wyprodukowała ona wiele wspaniałych samochodów, takich jak Fiat 126p – Fatalna Imitacja Auta Terenowego, 1-osobowego, 2-drzwiowego, 6-razy przepłaconego. W latach 90. Polonezy z odzysku zostały wykorzystane do teleturnieju Koło Fortuny i cieszą się popularnością po dziś dzień. Polonez zrobił furorę podczas zamieszek ulicznych, gdyż przy rozjeżdżaniu demonstrantów wcale się nie niszczył.

Jego karoseria była silna ponieważ wykonana była z mieszanki brązowego kartonu z szarym papierem toaletowym, a jej spoiwo stanowiła mąka ziemniaczana z pastą do butów KIWI. W wersji kombi wykorzystywany był przez służby pogrzebowe do przewożenia ciał. W służbie zdrowia służył do tych samych celów z tym wyjątkiem że w służba pogrzebowa zabierała trupa i przewoziła trupa, a służba zdrowia zabierała chorego i przewoziła trupa. Jak głosi historia w polonezie zapoczątkowano nie chlubny system pozyskiwania korzyści finansowych przez łowców skór.


Parametry techniczne:

liczba miejsc w wersji rodzinnej:kierowca + 4 pasażerów + schowek na teściową;
liczba miejsc w wersji w wersji dyskotekowej: kierowca + 20 pasażerów + Pies+ rower;
prędkość techniczna: 350 km/h - podczas lotu w przepaść ;
prędkość maksymalna: 420 km/h - podczas lotu w przepaść z przyczepą;
przyspieszenie od 0 do 100 km/h: w 2,0487 h;
maksymalny moment obrotowy: 3000 zygmuntometrów;
pojemność silnika: 7 litrów i 2 flaszki;
pojemność bagażnika: 190 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy: 80 litrów, po otworzeniu klapy bagażnika mamy nieskończenie dużą pojemność (co jest jedną z niewielu, jeśli nie jedyną zaletą tego wozu);
ładowność: 3,5 tony lub do momentu wyprostowania się resorów;


w standardzie dostajesz:

kieliszek benzyny do wyjechania za bramę salonu,
poduszka powietrzna dla kota,
kołdra powietrzna dla psa,
pół litra,
piec kaflowy na węgiel do ogrzewania,
komplet opon dla jazdy po tundrze,
samochód,
kluczyki,
książkę, gdzie będzie pisało, że to duży i bezpieczny samochód;
etui na książkę książkę, gdzie będzie pisało, że to duży i bezpieczny samochód;
obrotomierz - w innych trzeba za to dopłacić;
lusterko wsteczne;
zagłówki;


po dopłacie można otrzymać:

sokowirówkę,
przednią szybę,
wycieraczki,
felgi z ornamentem w kształcie Sfinksa,
karnet do klubu Go-Go,
kolejne pół litra,
kierownicę obszytą skórą z królika,
respirator pokładowy,
prostytutkę do jazdy dziennej lub nocnej,
szpachlówkę,
farbę podkładową,
pól litra likieru/lakieru w kolorze nadwozia,
silnik ,
komputer pokładowy z monitorem,
radio lampowe Unitra,
worek węgla do pieca kaflowego,
rękawice ze świńskiej skóry,
szpachelkę do zeskrobywania ptasich odchodów,
gaśnicę do samodzielnego nabicia,
5% rabatu na zakup centralnego zamka,
dodatkowe otwory wentylacyjne żeby twój kot mógł też wychodzić a nie tylko wchodzić przez zamknięte drzwi,
linkę do holowania,
instrukcje obsługi do linki do holowania,
opakowanie na linkę i instrukcję do linki od holowania
spadochron;
zestaw bezpieczeństwa - cegłę pod gaz żeby nie rozwijać większej prędkości niż 19 km/h;


Zalety


Niska cena;
W końcu to polski samochód a ty kochasz wszystko co polskie;
Zawieszenie na resorach dobrze znanych z fiatów 125p, parowozów i furmanek - twój kowal je polubi.
Nie musisz naprawiać zawieszenia w autoryzowanym serwisie - robi to każdy kowal;
Skonstruowany z myślą o polskich drogach, szczególnie autostradach.
Brak przedniej klapy od komory silnikowej co zapewniało dobre chłodzenie silnika;
Sprzęgło z genialnej konstrukcji, czyli Żuka;
Do naprawy wystarczy ci klucz nr 13, śrubokręt, młotek i taśma klejąca;
Matowy lakier - pozwala uzupełniać jego ubytki niskim kosztem we własnym garażu;
W przypadku gdy wpadniesz nim do rzeki nie musisz się martwić że będziesz długo umierał. Woda zaleje cię zanim zorientujesz się że jesteś w wodzie - specjalnie profilowana szczelność pojazdu;
Tapicerka robiona na bazie półfabrykatów AUDI ze ścinków produkcyjnych przetworzonych;
Bezpieczna droga hamowania porównywa do tej stosowanej w najbezpieczniejszych samolotach świata czyli około 5 kilometrów;\
Doskonałe technologicznie pasy bezpieczeństwa, już nie musisz się martwić że przeżyjesz i będziesz kaleką;
Totalny brak strefy zgniotu, auto działa jak taran nic go nie zatrzyma.


Wady

Spala 40 litrów wysokooktanowej benzyny i 5 oleju (silnikowego) / 100 km w cyklu wiejskim, połowę mniej na trasie i około 3 litów etyliny na godzinę podczas postoju;
Wypoczynkowe hamowanie
Przy prędkości 40 km/h Polonez wypadał z zakrętu i dachował.
Pod sterowny jak się za mocno zapierdala autostradą dlatego robiony jest tylko na polskie drogi;
Brak hamulców klasycznych, hamowanie odbywa się metodą kombinowaną;
Zbudowano go na płycie podłogowej Żuka;


W 2002 roku zaprzestano produkcji z powodu:

Wybuchów silnika.
Awarii sokowirówek, które mieliły całą załogę pojazdu.
Częstych uduszeń się załogi pojazdu dymem wydobywającym się z pieca, gdyż załoga zapominała otwierać okien.
Zakończenia emisji Koła Fortuny.
Częstych wypadków ponieważ kierowca często był zbyt zajęty prostytutką by prowadzić;
Zbyt dużej pojemności pasażerów zwłaszcza w wersji dyskotekowej;


WERSJA RAJDOWA POLONEZA

Polonez występował także w wersji WRC to auto stworzone na podstawie zwykłego. Był on przystosowany do udziału w rajdach WRC. Różnice pomiędzy seryjnym Polonezem a wersją WRC:

tylna para drzwi przyspawana do nadwozia (nie otwiera się);
2 decale z napisem WRC;
boczne tylne szyby zastąpione płytkami tytanowymi;
zmieniony wydech – dospawana grubsza rura wyglądająca jak odpływ z kibla;
tylne lampy zastąpiono zmodyfikowanymi światłami z ciągnika Ursus;
nowy silnik (V8, 3000cm3, 4.1 sekundy do setki);
naklejka z napisem PIONEER na tylnej szybie;
szyna przyspawana pod podłogą żeby obniżyć środek ciężkości;


Nurty wiejskie w istocie poloneza


Naklejka PIONEER to podstawa do lansu na wsi lub osiedlu. Przyklejana w każdym polonezie, w którym puszcza się techno. Najczęstszym miejscem jej występowania jest tylna szyba poloneza, trochę wyżej nad naklejką Remus. Remus to naklejka najczęściej spotykana jest w Maluchu, z tym, że posiada wycięte jedno "e", gdyż nie zmieściłaby się na szybie. Podobno Naklejka pioneer poprawia aerodynamikę pojazdu i jego moment obrotowy, lecz nie są jeszcze dostępne wyniki badań w tej sprawie, ze wstępnych analiz wynika, ze moment zwiększa się o 520Nm. Psychologowie nazywają to efektem placebo. .

Przyciemniane szyby są jednym z najważniejszych elementów poloneza poddanego tuningowi. Ich wpływ na aerodynamikę pojazdu oraz moc silnika jest tak znaczny, że żadne z urządzeń pomiarowych nie jest w stanie tego wychwycić. Największy efekt uzyskuje się używając specjalnej ciemnej folii, która jest nad wyraz trudna do zdobycia, jednak niesamowita poprawa osiągów auta jest warta astronomicznej sumy czterech krat browaru za metr kwadratowy. Niedawno odkryto także, że jeżeli folię tę lekko odklei się przy rogach szyb, jej właściwości wzrastają 10 razy. Innym sposobem na przyciemnienie szyb jest długotrwałe użycie płomienia zapalniczki na szybie. Jakościowo sposób ten nie ustępuje folii, a jest znacznie tańszy (koszt to około 5 zapalniczek), więc wielu wsioków go preferuje.

Kanaliza to popularny wśród polskich tjunerów element zastępujący oryginalną rurę wydechową pojazdu. Jest ceniony za łatwość montażu - wystarczy wyjąć tłumik i rurę i przymocować wiadro z odciętym denkiem. Dodatkowo, wiadro ma dużą średnicę, a jak zgodnie twierdzą tjunerzy, im większy wydech, tym lepiej. Dla lepszego efektu tjuningowcy często malują wiadro srebrnym sprayem.

Spoiler to jedna z najważniejszych części poloneza. Dzięki niej poldek ma wyraźnie krótszą drogę hamowania. Dzięki niemu jest krótsza o tyle, że żaden z naukowców nie potrafił obliczyć. Jednak to nie jedyna zaleta spoilera. Dzięki niemu samochód ma lepszą aerodynamikę, co skraca przyśpieszenie o 5%. Spoiler poprawia też stabilność prowadzenia pojazdu, co pozwala zwiększyć bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów oraz zmniejsza wagę pojazdu.


Co na to wszystko Jeremy Clarkson z programu TopGear? Do czego może służyć wg niego polonez? Odpowiedzią jest poniższy film:

http://www.youtube.com/watch?v=EESJ_UDIBLg&eurl=http://h69.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=345&Itemid=1&feature=player_embedded


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:51, 15 Mar 2009    Temat postu:

No cóż.... tu ktoś popadł w wielką fantazję, pewnie się czegoś najarał, potem wciągnął ze trzy ścieżki następnie brudną strzykawką z brudną igłą wstrzyknął sobie brudne powietrze w brudną żyłę i zaczął pisać Wink

Nie żebym bronił poloneza, ale złego słowa o nim nie dam powiedzieć !!
W czasach kiedy wszedł do produkcji na prawdę był bardzo dobrym samochodem, niestety nie było nas (polski) stać na silnik, więc wsadzili z Fiata 125 Sad
Polonez nigdy nie był wymyślony przez sowietów i nie było to w latach 50, oraz FSO nigdy nie produkowała Fiata 126 Smile

Zresztą to wszystko jest wszystkim wiadome, a napisał to pewnie jakiś gówniarz, którego marzeniem jest jakiś zasyfiały VW a szczytem marzeń jest BMW z ortalionowym dresem na wyposażeniu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna -> Hyde Park. / Dowcipy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin