Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl  !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas
Przyczepy,porady, technika,dowcipy, spotkania i inne.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dmuchawa TRUMA vent...
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna -> Dział techniczny.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:01, 11 Kwi 2006    Temat postu: Dmuchawa TRUMA vent...

Witam wszystkich Wink

Mam pytanie.
Czy ktoś z Was posiada w swojej przyczepie dmuchawę do ogrzewania ?
Jeżeli tak to prosiłbym o kilka fotek, lub opis podłączenia tego Smile

Zanabyłem drogą kupna dmuchawę TRUMAvent i chciałbym to teraz podłączyć u siebie Smile

Mam coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]

Wystaje w niej taki trujnik:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak to podłączyć do piecyka ? Pewnie muszę "zatkać" jedno wyjście ?!

Pod spodem jest wlot "świerzego" powietrza:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu rozumiem, że muszę w podłodze wyciąć otwór, a następnie przykręcić na nim dmuchawę?!

Z boku w obudowie jest taki otwór:
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy zostawiam ten otwór w spokoju, czy mam coś do niego "wsadzić" Wink ?

Jest jeszcze sterownik:
[link widoczny dla zalogowanych]

I wychodzą z niego 3 przewody:
[link widoczny dla zalogowanych]
czyli: NIEBIESKI - CZARNY - BRĄZOWY

I trzeba je podpiąć tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Patrząc od góry są to zaciski oznaczone:
R
Mp
I tu rozumiem podłączam przewód zasilający 230V. Jeden oznacza "zero", a drugi "fazę", ale zydaje mi się, że nie powinno być problemu, jeżeli zamienię "zero" z "fazą", bo i tak wtyczkę zasilania przyczepy mogę różnbie podłączyć Wink

ale malutki problem się pojawia niżej....
są tam dwa zaiski. Od góry:
schwarz czyli czarny Smile
blau czyli (niebieski?)
więc gdzie przykręcić brązowy ?

Bardzo proszę o pomoc posiadaczy !!!! Smile

.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 18:14, 11 Kwi 2006    Temat postu:

Witam
To co nazywasz "spodem" to jest bok dmuchawy Laughing , strona ktora przykrecasz do pieca.
Trojnik jest ok , niczego nie zatykaj , bo do tych dwoch wyjsc podlaczasz rury rozprowadzajace cieplo na przod- tyl ewntualnie prawo-lewo (zalezy gdzie masz umieszczony piec).
Otwor w plastikowej obudowie Shocked ??????????? chyba ktos sobie sam "wystrugal" bo pierwszy raz na oczy widze.
Co do sterownika nie pamietam jak zajrze do swojej przyczepy, to cos podpowiem.Sterownik masz z funkcja automatu (I . 0 . A) i wydaje mi sie ,ze brakuje jeszcze jednego czujnika do pieca Sad , ale glowy sobie nie dam uciac.
W morde, zniknely mi polskie litery Mad
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:03, 11 Kwi 2006    Temat postu:

Andy:
To co nazywasz "spodem" to jest bok dmuchawy, strona ktora przykrecasz do pieca.

Ja:
hehe... to była druga możliwość brana przezemnie pod uwagę Wink (najlogiczniejsza:))

Andy:
Trojnik jest ok , niczego nie zatykaj , bo do tych dwoch wyjsc podlaczasz rury rozprowadzajace cieplo na przod- tyl ewntualnie prawo-lewo (zalezy gdzie masz umieszczony piec).

Ja:
No teraz to mi całkowicie pasuje Wink

Andy:
Otwor w plastikowej obudowie ??????????? chyba ktos sobie sam "wystrugal" bo pierwszy raz na oczy widze.

Ja:
Wygląda na całkiem oryginalny !! Nawet widać niemiecki ślad po niemieckiej maszynie Wink

Andy:
Co do sterownika nie pamietam jak zajrze do swojej przyczepy, to cos podpowiem.Sterownik masz z funkcja automatu (I . 0 . A) i wydaje mi sie ,ze brakuje jeszcze jednego czujnika do pieca, ale glowy sobie nie dam uciac.

Ja:
Właśnie... jak to działa ? Jakiego czujnika może brakować ?

------

Jak to urządzenie przykręcić do pieca ?
Z tyłu ?
Trzeba wyciągnąć piecyk ?

.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 19:36, 11 Kwi 2006    Temat postu:

PHU Alberto czy jakieś inne źrudło?
Sam szukam takiego cuda dla siebie - niestety przyczepa przyjechała do Polski bez Trumawenta Confused. Pochwalisz się ile mniej więcej Cię to kosztowało?

Mnie zastanawia insza sprawa - kiedy mamy podłączenie 220 V to chyba lepeij dogrzewać się elektrycznie?
Na a z drugiej strony pobór prądu przy zasilaniu 12 V może być tak duży, że akumulatora na długo nam nie starczy?
Powiedzcie jak to jest - opłaca się dopłacać do 12 V ? Czy może lepiej 220 V?
A wogóle to jak ze sprawnością ogrzewania w konwekcji swobodnej (znaczy się bez dmuchawy?).
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:43, 11 Kwi 2006    Temat postu:

Dokładnie PHU ALBERTO Wink
Na ALLEGRO było za 280zł, ale utargowałem na 250zł i w dodatku na raty po 50zł Wink

Osobiście nie używam 12V do niczego innego, jak tylko do pompki wodnej !!
Jeżdżę tam gdzie jest cywilizacja z prądem o napięciu 230V Wink


.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 19:45, 11 Kwi 2006    Temat postu:

Oto fotka jak wyglądają plecy w piecyka:
[link widoczny dla zalogowanych]
Na czerwono zaznaczyłem dziury do których wkręcamy śruby mocujące wentylator. Na niebiesko dziura do komina. Mam nadzieje, że foto wiele Ci wyjaśni.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 19:48, 11 Kwi 2006    Temat postu:

Powiedz mi jeszcze jak się sprawuje sam piec bez nawiewu? Daje radę - czy sprawność jest dość mała. Nie myślę oczywiście o karawaningu zimowy, ale tak od kwietnia do października chciałbym pojeździć.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 19:52, 11 Kwi 2006    Temat postu:

Gucio , zrob jeszcze raz zdjecie podlaczen w dmuchawie , bo zgladalem u siebie i cos mi to nie pasuje Rolling Eyes Tylko zdjecie zrob ciut wyrazniejsze Very Happy .
Zobacz czy pod ta odkecana pokrywka, nie ma jeszcze z boku jakiegos zlacza w formie kostki!!
Czekam
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:55, 11 Kwi 2006    Temat postu:

Hmm... pytanie dość trudne Smile

W poprzedniej TABBERT KORNETT 460NT musiałem w nocy wyłączać piec, bo było zagorąco !!!
W obecnej DRAGONER 420D dopiero w tym roku uruchomiłem piec, więc nie wiem, ale sądząc po długości, to DRAGONER jest o 40cm krótsza więc powinno być lepiej Wink
Dmuchawę zanabyłem w celu zrobienia instalacji do ogrzewania przedsionka Smile, bo już mi dupsko zmarzło w nim i chciałbym sobie dogodzić Wink


.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 20:35, 11 Kwi 2006    Temat postu:

A to takie buty Very Happy. No ja już nie mogę się doczekać kiedy przetestuje mój piecyk Very Happy.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:50, 11 Kwi 2006    Temat postu:

Andy napisał:
Gucio , zrob jeszcze raz zdjecie podlaczen w dmuchawie , bo zgladalem u siebie i cos mi to nie pasuje Rolling Eyes Tylko zdjecie zrob ciut wyrazniejsze Very Happy .
Zobacz czy pod ta odkecana pokrywka, nie ma jeszcze z boku jakiegos zlacza w formie kostki!!
Czekam


To w sumie jest jedna kostka z czterema zaciskami.
Przy dwóch zaciskach pisze 220V i "R" "Mp" obok "R" jest śrubka do podłączenia uziemienia. Przy dwóch pozostałych zaciskach są opisy "schwarz" i "blau"
Foto jest, ale nie wymagaj zbyt dużo od miojego aparatu Wink
Tak wygląda to wszystko bez obudowy !!
[link widoczny dla zalogowanych]


.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 21:20, 11 Kwi 2006    Temat postu:

To chyba dupa blada , nie pomoge.
Mialem ten sam typ sterownika w mojej poprzedniej przyczepce Rolling Eyes
[link widoczny dla zalogowanych]
.ale tam nie otwieralem wenta bo nikt nie pytal. W Wilku mam troche nowszej generacji ,bo sterownik bo ma tylko pokretlo i polaczony jest z wentem piecioma przewodami (zalanymi w kostce). Do tego jest zacisk zasilania ( zero , faza , uziemienie).
Niestety ,szukaj kogos z takim sterownikiem. U mnie w ECCLESIE dzialal tak:
0 - went wylaczony
I - went wlaczony, pokretlem regulujesz intensywosc nadmuchu
A- went wlaczony , intensywnosc nadmuchu regulowala sie sama zaleznie od temperatury pieca i otoczenia.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:25, 11 Kwi 2006    Temat postu:

Tak czy siak dzięki za zainteresowanie i podjętą próbę pomocy Wink


.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jon104




Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Śro 7:57, 12 Kwi 2006    Temat postu:

Tomii napisał:
Powiedz mi jeszcze jak się sprawuje sam piec bez nawiewu? Daje radę - czy sprawność jest dość mała. Nie myślę oczywiście o karawaningu zimowy, ale tak od kwietnia do października chciałbym pojeździć.


Ja na ogół bywam w miejscach bez 230 V wobec czego dogrzewam ewentualnie bez nawiewu. I jest to pewien problem ponieważ nawet na minimalnym płomieniu piecyka nastepuje po dłuższej chwili zbyt intensywne nagrzewanie elemntów szafki i zabudowy samego piecyka Sad
Obawiałbym się np. pozostawić coś takiego na noc bez dozoru Sad
Ale trzeba dodać, ze ta chwila podgrzania w zupełności wystarczy do podniesienia temperatury w przyczepie i tyle ile trzeba Laughing (oczywiście latem bo zimą trzeba uruchomić 230V lub sprawdzić czy dmuchawa na 12V nie działa przypadkiem też Wink co w tym roku na pewno sprawdzę Idea )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 13:18, 12 Kwi 2006    Temat postu:

Na mój rozum to podłączenie powinno wyglądać tak:
blau - zasilanie zero
schwarz - zasilanie faza
Zaciski R i Mp będą służyły do podłączenia termostatu. Zwarcie ich powinno spowodować pracę wentylatora.
Regulator z termostatem który posiadasz wygląda bardzo poważnie i nie wykluczone, że jest w środku jakaś elektronika. Jesli tak, to podłączenie regulatora będzie wygladało tak:
czarny do szwarz
niebieski do blau lub Mp (jak widać na zdjęciu są zmostkowane)
brązowy do Rp.
To drogą dedukcji. Większa pewność po obejrzeniu ustrojstwa w naturze lub lepszych zdjęć.
Jeśli zamienisz fazę z zerem nic się nie stanie. A swoją drogą jeśli instalacja elektryczna od rozdzielni do przyczepy (przedłużacze!) jest wykonana według norm i przepisów to faza trafi tam gdzie powinna.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna -> Dział techniczny. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin