Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl  !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas
Przyczepy,porady, technika,dowcipy, spotkania i inne.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Akumulator i prostownik
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna -> Dział techniczny.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 21:14, 17 Mar 2006    Temat postu:

Dzięki
juz odpisuje na maila

pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 21:53, 04 Kwi 2006    Temat postu: hm...

hejka, to ja tak kończąc temat zapytam:

co lepsze - nowy aku 45Ah czy stary 72Ah?

Czy to możliwe, że prostownik z marketu ([link widoczny dla zalogowanych]) jest za słaby do aku 72Ah i wywala bezpiecznik?

Pozdrawiam, Adriano.

ps. jestem już mężczyzną -> dziś udało mi się wywalić pierwszy bezpiecznik w niewiadówce Smile przy okazji znalazłem skrzyneczkę z tymi ustrojstwami. Może ktoś mi podpowie przy okazji po co jest takie małe czarne gniazdko 12v w niewiadówce, niby to normalne gniazdko a nie pasuje do niego wtyczka?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 5:41, 05 Kwi 2006    Temat postu:

Witaj Adriano, odpowiadam po kolei
Do naszych celów lepszy jest nowy akumulator 45 Ah gdyż pobiera mniejszy prąd przy ładowaniu.
Prostownik z marketu jest dostosowany do ładowania jak najmniejszych akumulatorów a jego jakość i wydajność zawsze stanowią wielką niewiadomą. Prezentowanego zasilacza max. prąd ładowania wynosi 6 A a aku 72 Ah wymaga ciągłego prądu ładowania powyżej 1o A. Aku o dużej pojemności w początkowym stadium ładowania pobiera bardzo dużo prądu i stąd Twoje kłopoty z bezpiecznikiem. Duży aku jest dużo cięższy (wagowo) niż mały i dlatego bardziej nieporęczny.
Nietypowe gniazdka wtykowe w przyczepie Niewiadów to komunistyczna pozostałość - są to gniazda wtykowe na 12 V zasilane z instalacji elektrycznej samochodu holującego. Jeżeli chcesz znaleźć pasującą do niego wtyczkę to musisz szukać wtyczki od kołchoźnika - to taki głośnik zastępujący radio z czasów komuny nadający tylko I-szy program Polskiego Radia. Chyba gdzieś taką wtyczkę mam. Zastosowanie takiego gniazda ma na celu zróżnicowanie gniazd wtykowych 220 V i 12 V.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 13:08, 07 Kwi 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 9:34, 07 Kwi 2006    Temat postu:

Hej adriano.
Doraźnie możesz spróbować ładować akumulator 72Ah posiadanym prostownikiem 6A włączając w szereg żarówkę z reflektora np. H4. Kombinując z połączeniem włókien możesz pewnym zakresie regulować prąd ładowania.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 14:47, 07 Kwi 2006    Temat postu:

dzięki wielkie, zdecydował, że kupię nowy aku... tak będzie najłatwiej. Pozdrawiam!
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 20:55, 07 Kwi 2006    Temat postu:

Adriano zrób tak jak doradził mi lepciak,doradził żebym kupił taki aku jak mam w samochodzie .Kupiłem taki jak w samochodzie 50 Ah,wymiarowo też taki sam i teraz mogę wymieniac w razie potrzeby.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 21:32, 07 Kwi 2006    Temat postu:

no właśnie tak planuję. Aktualnie krew mnie zalewa, bo nie wiem jak podłączyć wtyczkę (jakie kable do czego) i... to może w następnym temacie
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 16:05, 08 Kwi 2006    Temat postu:

Adriano zalany krwią to z pewnością przykry widok więc informuję, że gucio na swoich stronach klubowych prezentuje opis podłączenia wtyczek 7-mio i 13-to pinowych. Niewiadów od któregoś modelu stosuje 2 wtyczki 7-mio pinowe i jeżeli masz taki system w Twojej przyczepie to opis podłączenia tej drugiej mogę podać. Druga wtyczka służy do zasilenia przyczepy w prąd z aku samochodowego.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:28, 08 Kwi 2006    Temat postu:

lepciak....zapodaj ten opis !!!
Wrzucę na [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 8:17, 09 Kwi 2006    Temat postu:

Drugie gniazdo 7-pinowe do przyczepy campingowej
Jeżeli wejdziemy pod adres strony klubowej gucia
[link widoczny dla zalogowanych]
i znajdziemy opis gniazda typ B-7-stykowy, to styk nr 3 również jest masą a styk nr 6 jest zasilaniem "+" do urzadzeń w przyczepie: oświetlenia, lodówki itd. Późniejsze modele przyczep z Niewiadowa mają drugi przewód zasilający zakończony również wtyczką 7-pinową. Pomylenie wtyczek nie spowoduje żadnych szkód w obu pojazdach. W przyczepie zapalą się na stałe światła stopu a oświetlenie zadziała tylko wtedy kiedy naciśniemy pedał stopu. To znak, że trzeba zamienić wtyczki w gniazdach.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 8:11, 15 Kwi 2009    Temat postu:

Gucio.
"12V zasila u mnie pomkę wody, oświetlenie (głównie kibelek) i ewentualnie (jak podłączę) lodówkę. Mam też gniazdo zapalniczki do podłączenia innych urządzeń. To gniazdo mam wyprowadzone wewnątrz przyczepy, oraz na zewnątrz do przedsionka i poprzez nie mogę podłączyć akumulator."
W naszym Wilku jest instalacja 12v. Mam prostownik do zasilania pompki. Pod klemy mogę podpiąc akumulator. Mam prąd (12v)na lodówce, i dodatkowym oświetleniu + kibelek. Są gniazdka na 220 z malutkim otworkiem symetrycznym między otworami na standardowe bolce. Czy chcąc oglądac TV na 12v muszę dorobic takie gniazda jak Ty Gucio? Jeśli tak to pod co się wpiąc? Jak radzisz?


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 8:15, 15 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:47, 15 Kwi 2009    Temat postu:

Heh.... temat ma przeszło 3 lata Wink, ale.....
Jaką masz wtyczkę zasilającą 12V do TV ?
Jeżeli taką jak gniazdo zapalniczki, to proponuję wyprowadzić sobie z któregoś z gniazd 12V przewody i pociągnąć tam gdzie chcesz.
Tylko pamiętaj, aby + i - były na odpowiednich "zaciskach" !!!! Nie wolno zamienić + z - bo spalisz TV Sad

W sklepach z częściami i akcesoriami do przyczep są dostępne takie ładne gniazda z zasilaniem na 12V 230V, oraz do podłączenia anteny !!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 15:27, 16 Kwi 2009    Temat postu:

jon104 napisał:
gucio napisał:
(...)

jeszcze można pomyśleć nad takim urządzeniem:

[link widoczny dla zalogowanych]

Producentem jest : [link widoczny dla zalogowanych] Firma ta znajduje się jakieś 200m od mojego miejsca zamieszkania Wink
W chwili obecnej ceny nie znam, ale podobne ustrojstwa na allegro kosztują ok 2000zł może więcej Sad

(...)


I właśnie coś takiego mi ogromnie intensywnie sen z powiek spądza. Z pewnych przyczyn jest to dla mnie najlepsze urządzenie doładowujace akumulator w przyczepie (który musze jednak chyba kupić Idea )
Po pierwsze tam gdzie głównie obozuję nad Bałtykiem, wiatry są na porządku dziennym, a ponieważ ładują te wiatraczki juz od 2,5m/sek to prądu miałbym, że ho,ho Exclamation A po drugie uwielbiamy spokój więc agregat raczej nie wchodzi w grę no chyba, że jako awaryjne zasilnie i podładowanie aku. Sad
Tylko te ceny Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad [link widoczny dla zalogowanych]

Podejrzewam, że koszt produkcji jest 10x mniejszy niż cena.
W polsce jednak ludzie chcą się bardzo szybko dorobić fortuny.
Nie dałbym 3000zł za to ustrojstwo!
Za tą kwotę można kupić agregat 230V i to nie najgorszy.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:14, 16 Kwi 2009    Temat postu:

To prawda, ale agregat też ma minusy !!
Do elektrowni wiatrowej potrzebny jest wiatr, a agregat robi dużo hałasu Sad

Tu każdy musi sam zdecydować co wybrać !!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gucio dnia Czw 16:15, 16 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 6:51, 05 Maj 2009    Temat postu:

Witam
Chciałbym się podzielić moim rozwiazaniem zasilania w przyczepce.
Do njiedawna w przyczepie miałem tzw UPS do zasilania komputerów z którego wyprowadziłem przewody z wewnetrznego akumulatrora i podłączyłem na do dodatkowego ,żelowego oraz instalacji przyczepki.
Dodatkowo w puszce w przyczepce , do której przychodzą kable z wtyczki samochodowej połaczyłem +napięcia z świateł postojowych poprzez diodę w kierunku przewodzenia z + instalacji wewnętrznej.
Zalety:użyłem niedrogi UPS których już dużo na Allegro ,Ups gwarantuje mi poprawne łaowanie akumulatora,Ups daje mi dodatkowo napięcie 220V,np dla telewizorka,akumulator może być ładowany podczas jazdy-jeżdzimy na światłach, równocześnie dioda /10Amper/ zapobiega zasilaniu samochodu od strony przyczepy.
wady;UPs jest dość ciężki i jego prąd ładowania okazał się niewystarczający gdy telewizor zamieniłem na 12 voltowy+oświetlenie po jakimś czasie prakowało mocy.
Obecnie mam kupiony na Allegro prostownik ale przetwornicowy, 8A, lekki,stabilnie utrzymujący napięcie na akumulatorze zamontowany w miejscu UPSa.
Odradzałbym kombinowanie z przeróbka transformatora bezpieczeństwa jak kolega pisze gdyż zauważyłem, że co kemping to ,mają różne napięcie w sieci i akumulator mógłby być albo niedoładowany ,albo mógłby się gotować.
p.s rozpisałem się bo mam czas ,siedzę na campingu w Bogaczu na Węgrzech .
Pozdrawiam
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna -> Dział techniczny. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin