Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl  !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas
Przyczepy,porady, technika,dowcipy, spotkania i inne.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Amortyzatory do przyczepki??

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna -> Dział techniczny.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 11:03, 29 Sie 2006    Temat postu: Amortyzatory do przyczepki??

Witam
Powoli zaczyna się sezon napraw i modernizacji i mam pytanie
Czy ktoś miał porównanie jazdy przyczepka z i bez amortyzatorów??
Niestety nierówności na naszych drogach skutkują odkręcaniem sie części przyczepy (a propo jakby ktoś znalazł białą klamkę do przedniej klapy do dethlefsa na trasie Przywidz Włodawa to proszę o zwrot Very Happy ).
Dlatego myślę o domontowaniu amortyzatorów do osi, ale chciałbym usłyszeć opinię czy znacznie poprawia się stabilność w prowadzeniu.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 11:47, 29 Sie 2006    Temat postu:

Bartek cos może powiedzieć na ten temat poniewą miał on niewiadówke bez a teraz ma z amortyzatorami.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:58, 29 Sie 2006    Temat postu:

Ja miałem N-126 z osią na resorach i amorach - trzymała się drogi jak przyklejona
potem był TABBERT na osi skrętnej z dołożonymi amorami (regulowane z motoru) i było spoko !!!
teraz mam DRAGONERA na osi skrętnej bez amorów i prowadzi się dobrze i mam też N-216a (po lepciaku) na osi skrętnej bez amorów i równierz prowadzi się dobrze.
Natomiast kiedyś ciągnąłem N-126e na osi skrętnej bez amorów i była tragedia Sad
Skolei ciągnąc podłodziówkę jedno osiową lekką bez amorów, a potem tą samą z amorami (założone potem) była również kolosalna różnica na korzyść amorór, ale przy pustej przyczepie, bo po załadowaniu jachtu było spoko w obu przypadkach, a ciągnąc przyczepę podłodziową dwu osiową bez amorów - brak narzekań z mojej strony !!

Myślę, że amory poprawiają stabilność jazdy w przypadku przyczepy lekkiej i w dodatku nie obciążonej.


.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek
Klubowicz



Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Wto 19:39, 29 Sie 2006    Temat postu:

Tak potwierdzam że amortyzatory daja naprawde baaardzo dużo, róznica jest ogromna zdecydowanie lepiej trzyma sie drogi jest naprawde stabilniejsza, a co rozkręcania się przyczepy to na naszych drogach wszytsko jest niestety mozliwe;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 5:11, 30 Sie 2006    Temat postu:

Ogólnie, co do prowadzenia przyczepki nie mogę narzekać jedynie
pasażerowie z tyłu trochę narzekają na podskakiwanie.
No cóż trzeba by holownik na jakiś twardszy zmienić, ale to dopiero w dalekiej przyszłości.
I tak się właśnie zastanawiam nad amorkami, szczególnie że ich sposób montażu powinien też tłumić wahania przyczepy przód tył.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 8:38, 30 Sie 2006    Temat postu:

artly napisał:
I tak się właśnie zastanawiam nad amorkami, szczególnie że ich sposób montażu powinien też tłumić wahania przyczepy przód tył.

artly, sądzę, że tego nie wytłumisz amortyzatorami, one służą do zupełnie czegoś innego. Ty jeżeli chcesz zapewnić sobie komfort jazdy, o którym piszesz to wydaje mi się, że powinieneś posiadać stabilizator jazdy.
A jeżeli pasażerowie narzekają na podskakiwanie tyłu samochodu to może to świadczyć o nierównomiernym rozłożeniu ładunku w przyczepie. Ale i tak mimo jego idealnego wyważenia nie pozbędziesz się w 100% chuśtawki na naszych drogach, zwłaszcza przy poprzecznych nierównościach nawierzchni. Wink
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 9:08, 30 Sie 2006    Temat postu:

Stabilizator posiadm i to AKS 2004, przyczepka raczej dobrze załadowana sprawdzane wagą.
Na normalnych drogach (czytaj równych Smile )nie ma problemu natomiasta
na "normalnych" w Polsce niestety trochę kołysze.
Tak więc mam dylemat czy wydać 120 zł za szt..
Chociaż dla poprawy bepieczeństwa to nie jest tak dużo
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 9:20, 30 Sie 2006    Temat postu:

No toś super wyposażony.
Ja bym wydał dla bezpieczeństwa pod warunkiem, że zostaną odpowiednio zamontowane. Koło częściej toczyć się będzie po ziemii, to napewno dadzą Ci amortyzatory... Wink
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 9:30, 30 Sie 2006    Temat postu:

Słyszałem ,że można amortyzator w dwojaki sposób zamocować 1)przyczepa jest miękka 2)twarda .Wrzuce fotke mam gdzieś to, a do kołysania to 2 osiówka one nie kołyszą
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 9:36, 30 Sie 2006    Temat postu:

Ten rysunek,może pomoże

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 9:39, 30 Sie 2006    Temat postu:

A otwory do mocowania na twarde i miękkie są już na ramie, tak że jeśli masz (a myśle że napewno) to ja bym kupił wydał 250zł i sam sie przekonał ,napewno nie będzie gorzej
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 9:45, 30 Sie 2006    Temat postu:

Tylko trzeba o tym pamiętać żeby amortyzator dostosować do wagi przyczepy
[link widoczny dla zalogowanych]

grun-zielony
blau-niebieski
rot-czerwony
schwarz-czarny
einzelachse-oś pojedyńcza
tandemachse-oś tandem
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna -> Dział techniczny. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin