Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl  !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas
Przyczepy,porady, technika,dowcipy, spotkania i inne.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak kupować używanego kampera

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna -> Dział techniczny.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PabloB
Moderator



Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec (SO)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:25, 11 Lis 2010    Temat postu: Jak kupować używanego kampera

Coraz więcej osób jest zainteresowanych kupnem używanego kampera.

Zanim kupisz
Współtwórca Camper Club Poland Jan Kowalski radzi, żeby przed podjęciem decyzji o kupnie kampera, odpowiedzieć sobie na kilka pytań: Czy lubisz jeżdzić autem i jak sobie radzisz w ruchu drogowym? Czy jesteś odporny na mały stres? Czy Twój partner jest podobnego zdania na temat kupna kampera? Jak często będziesz z niego korzystał?
Gdy odpowiemy sobie satysfakcjonująco na te pytania, możemy rozpocząć poszukiwania. Andrzej Przybylski z Automobilklubu Polski proponuje także wziąć pod uwagę, że: - Kamper, w przeciwieństwie do przyczepy, może być "doposażony" w skuter, lub ciągnięty za sobą jacht. Łatwiej nim poruszać się po górskich, krętych drogach, które bywają często niedostępne dla zestawu samochód-przyczepa. Jednak podczas dłuższego biwakowania wadą kampera jest trudność zwiedzania okolicy (każdorazowo trzeba zwijać obozowisko i przemieszczać tak dużym pojazdem wtedy często nawet prozaiczne robienie zakupów staje się utrudnione. Warto też pamiętać, że cena średniej klasy pięcio-, szescioletniego kampera porównywalna jest do ceny dobrej klasy nowej przyczepy.

Przede wszystkim
Jan Kowalski radzi: - Nie kupuj nigdy kampera, jeżeli z jakichkolwiek powodów nie przypadł Ci do gustu lub wmawiasz sobie, że się do niego przyzwyczaisz. Na pierwszy weekend weekend lub urlop warto wybrać się kimś zaprzyjaźnionym, kto ma taki kamper lub – po prostu go wypożyczyć. Wtedy przekonamy się, czy nam i naszej rodzinie odpowiada taki sposób spędzania wolnego czasu. Kupując kamper należy koniecznie sprawdzić w dokumentach (i na tabliczce w aucie) jego Maksymalny Ciężar Całkowity. Następnie należy zważyć go, gdy jest całkiem pusty (ewentualnie z pełnym zbiornikiem paliwa) i zapamiętać wagę. Teraz proszę go zważyć gotowego do wyjazdu: po zatankowaniu czystej wody w zbiorniki, zabraniu pełnych butli gazu, rowerów i wszystkiego jeszcze, oprócz osób. .Zważone? Więc teraz posłużę się własnym przykładem:
3100 kg Maksymalny Ciężar Całkowity
2200 kg pusty kamper z pełnym zbiornikiem paliwa
2400 kg gotowy do wyjazdu (bez osób)
Mogę wybrać się w podróż w siedem osób włącznie z kierowcą.(średnio 90 kg na osobę). Podróżuję przeważnie razem z żoną, więc w moim przypadku mogę jeszcze doładować przynajmniej 500 kg. W praktyce bardzo często ludzie o tym zapominają i dopiero kontrola na drodze i wysoka kara im o tym przypomina. Jest to bardzo ważne i wiele osób ma z tym problemy. A sprzedawca nam o tym nie powie – nawet, jak kupujemy nowego kampera!

Niemniej ważne jest
Oto kolejne rady Jana Kowalskiego:
- Starać się kupić auto znanej marki: zaoszczędzimy w przyszłości kłopotów ze znalezieniem części zamiennych w kraju i za granicą.
- Najlepiej kupować kampera do 3,5 tony (ze względu na przeróżne opłaty i przepisy)
Z jak najsilniejszym silnikiem i jak największą ilością biegów - dotyczy to bardziej samochodów starszych wiekiem. Chodzi o tak zwane biegi długie i krótkie, o czym przekonamy się w górach zjeżdżając stromo parę kilometrów w dół, gdy trzeba będzie hamować silnikiem...
- Kupując starszy wiekiem samochód, zorientujmy się, czy opony w takim wymiarze są w ciągłej sprzedaży.
- Kupujmy najlepiej taki samochód, który z łatwością porusza się w granicach 110-130 km na godzinę.
- Jeżeli wiemy, że będziemy podróżowali także zimą i częściej do krajów o zimnym klimacie (np. do krajów skandynawskich), to kupmy najlepiej kamper t a m wyprodukowany, ponieważ będzie on lepiej przystosowany do zimowych warunków.
- Jeżeli natomiast chcemy jeździć przede wszystkim do ciepłych krajów, czy np. chcemy wybrać się do krajów afrykańskich – zadbajmy o kampera z dobra klimatyzacją.
- Jeżeli zamierzamy jeździć w góry i przemierzać tunele wyglądające jak szczeliny w skalach, nie kupujmy wysokiego kampera z nadbudówką nad kabiną, bo możemy wrócić bez niej...

Uszkodzenia i szczelność
Ryszard Siekierski, konsultant Camperspol-Polska z firmy Merco R.S. Holandia: - Warto zwrócić uwagę na uszkodzenia mechaniczne, wszystkie narożniki w kamperze narażone są bowiem na uszkodzenia. Często naprawiane we własnym zakresie, nie dają gwarancji szczelności pojazdu. Również szczelne muszą być otwory okienne i dachowe, a dach jest szczególnie zagrożony, ponieważ przy płaskich dachach woda często pozostaje przez dłuższy okres. Coraz częściej stosuje się jako pokrycie zewnętrzne poliester o grubości 1,5-2,0 mm - zabudowa tworzy wtedy większy monolit i używa się mniej listew uszczelniających, co daje prawie idealną szczelność. A więc, pierwszą rzeczą na którą zwracamy uwagę przy oglądaniu używanego kampera to, czy mamy wilgoć w środku. Jeśli ją czujemy, to koniecznie należy ustalić miejsce przecieku i szkody przez niego wyrządzone. Pamiętajmy, że woda idzie własnymi ścieżkami, a my nie za bardzo mamy kontrolę nad tym, jakie szkody wyrządziła wewnątrz ściany. Często musimy się liczyć z wymianą części ściany lub całej ściany, a nawet podłogi czy dachu. Sprawę szczelności przedstawiam w szczególnie ciemnych kolorach, ponieważ jest to najbardziej kosztowny wydatek w przypadku, gdy przyjdzie nam zrobić nową zabudowę – przestrzega Ryszard Siekierski. Uczula także na drobne uszkodzenia obudowy zewnętrznej - Jeżeli pokryta jest ona blachą aluminiową, to przy prawie każdym uszkodzeniu musimy wymieniać całe elementy, co jest bardzo kosztowne. Jeżeli ściany pokryte są z zewnątrz poliestrem, to uszkodzenia wystarczy naprawić tylko w danym miejscu.
Jako „największego wroga kampera” określa nieszczelność Paweł Wadowski: - Ogromnie trudno ją zlokalizować i wyeliminować, dlatego jeżeli poczujemy zapach stęchlizny w aucie, to jest to poważny sygnał do przemyślenia decyzji o jego zakupie. Zwrócić uwagę należy szczególnie na okolice alkowy czy też narożniki pod siedziskami i pod poduszkami gąbkowymi oraz w szafkach wiszących.
Najlepiej kupować auto, które stało parę dni na dworze i zostało poddane działaniu deszczu, albo - jeżeli właściciel na to pozwoli – sami zróbmy test na szczelność – dodaje Jan Kowalski.

Uwagi końcowe
Kamper nie powinien mieć negatywnych wpisów w dokumentach z kontroli technicznej. Powinien natomiast posiadać pełną dokumentację na zamontowane urządzenia w pojeździe, sprawdźmy także ich działanie – uzupełnia swoje uwagi Jan Kowalski.
Jeżeli chodzi o resztę, to kierujmy się podobnymi zasadami, jak w przypadku kupna samochodu osobowego.

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:11, 11 Lis 2010    Temat postu:

Jeden wielki populizm !!

Napisane jest tu wszystko to, o czym praktycznie każdy wie i co jest logiczne i oczywiste.
Ale są też wątki bezsensowne, czy mało ważne. patrząc na ten tekst, powinien on zawierać trzy, może cztery zdania Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PabloB
Moderator



Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec (SO)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:48, 11 Lis 2010    Temat postu:

Dlatego też ten tekst wstawiłem aby można go było ocenić, skomentować, ewentualnie dopisać swoje doświadczenia w tej materii. Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:23, 11 Lis 2010    Temat postu:

Mnie tylko denerwują takie banały i ogólniki w tak chyba profesjonalnym piśmie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jon104




Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pią 23:02, 24 Gru 2010    Temat postu:

To nie wiesz, że autorowi płaci się tzw. wierszówkę Laughing
A poza wszystkim tekst jest skierowany do kupujących po raz pierwszy, a kto na tym forum nie ma za sobą pierwszego razu... Very Happy

Wesołych Świąt i dużo prezentów dla przyczepek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:00, 25 Gru 2010    Temat postu:

Witaj Jon !!!!
Myślałem, że już o nas zapomniałeś Sad

Wesołych Świąt !!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna -> Dział techniczny. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin