Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl  !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas
Przyczepy,porady, technika,dowcipy, spotkania i inne.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Owiewka dachowa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna -> Dział techniczny.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PabloB
Moderator



Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec (SO)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:35, 27 Cze 2010    Temat postu: Owiewka dachowa

Witam koleżanki i kolegów!
Chciałby przedstawić (przypomnieć) dzisiaj kwestię montowania owiewki dachowej podczas holowania naszego zestawu.
Poniższe zainteresować może szczególnie posiadaczy przyczep starszego typu, które z uwagi na swój kształt powodują
duże opory areodynamiczne.
Swego czasu w sklepach motoryzacyjnych można było kupić różnego rodzaju owiewki (spojlery) dachowe.
W chwili obecnej prawie nie do zdobycia. Pozostaje chyba jedynie forma zamówienia lub wyrób własny.
Owiewki te montowane są za pomocą uchwytów do relingów lub dachu pojazdu.
Owiewka taka odpowiednio kieruje strugę powietrza i zmniejsza opory aerodynamiczne wywołane przez przednią ścianę
przyczepy oraz niweluje zawirowania powietrza pomiędzy samochodem a przyczepą.
Podczas dłuższych przejazdów użycie takiej owiewki może spowodować, zdecydowanie zmniejszeniu zużycie paliwa.
Jak to wygląda u mnie przedstawiam na poniższych zdjęciach:
[link widoczny dla zalogowanych], [link widoczny dla zalogowanych], [link widoczny dla zalogowanych].


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PabloB dnia Nie 19:15, 27 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:26, 27 Cze 2010    Temat postu:

Wczoraj miałeś okazję zrobić pierwszy kurs z owiewką i przyczepą razem. Opisz jakie wrażenia ! Czy jest odczuwalna różnica pomiędzy jazdą z i bez owiewki ?!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PabloB
Moderator



Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec (SO)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:08, 27 Cze 2010    Temat postu:

Tyle teorii teraz czas na praktykę.
Jadąc przyczepą bez owiewki wyraźnie czułem opór powietrza (nie mówię tu o masie przyczepy). Opór ten wzrastał wprost proporcjonalnie do prędkości zestawu.
W tym miejscu muszę zaznaczyć, że przyczepa jest kształtem zbliżona do sześcianu. Przy prędkości 80 km/h można powiedzieć, że czułem się jakbym miał podpięty spadochron.
Wczoraj zamontowałem owiewkę starałem ją ustawić ("na oko") tak aby powietrze opływało przyczepę.
Pierwsze wrażenia z jazdy zestawu z owiewką.
Zestaw wyraźnie żwawiej się porusza i prowadzi się bardzo dobrze. Bez problemu (przy podobnej ilości obrotów silnika) uzyskiwałem większe prędkości.
Musze przyznać, że odczucie "podpiętego spadochrony"pojawia się dopiero przy duuużo większych prędkościach. Tyle na chwilę obecną.
Dodatkowe informacje przekażę jak tylko dłużej pojeżdżę z zestawem. Jak na razie same plusy Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PabloB dnia Nie 20:52, 27 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:53, 27 Cze 2010    Temat postu:

No i to chodzi !!
Najważniejsza jest praktyka, a nie teoria Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 15:39, 29 Cze 2010    Temat postu:

Tatuś podpowiedział źie nazywa sie to deflektor strugi powietrza lub opływowy,stosowany powszechnie w żeglarstwie ( Gucio Ty wiesz,samoster lub strumienica Smile spenia swoje zadanie odchylania strugi powietrza w żądanym kierunku, zaadoptowano go do potrzeb poj.samochodowych przy dużych zmianach gabarytu zespołu poj.
trzeba jednak zachować odpowiedni kąt natarcia deflektora,zbyt mały powoduje hmmm właściwie nic nie powoduje ale ładnie wygląda,zbyt duży powoduje powstanie podciśnienia miedzy pojazdem ciągnącym a holowanym ,zbytnie " przyssanie" zespołu poj.pobiera moc z prędkości i wyrównywanie tego ciśnienia, kosztuje dodatkowe litry paliwa,odpowiedni wzór do nachylenia kątu deflektora pewnie jest gdzieś w googlach,nie wiem gdzie,wiem że odpowiednie dobranie nachylenia daje duże oszczędności w mocy silnika i jednocześnie w zużyciu paliwa,hmmm tyle tatuś pamięta z szkoły ale ja wogóle ne wiem ćio tio źniaćy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:44, 29 Cze 2010    Temat postu:

Michaś.... Nauczyłeś się już bardzo ładnie pisać Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PabloB
Moderator



Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec (SO)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:59, 29 Cze 2010    Temat postu:

No nie !! Wakacje są !! A Wy tu o deflektorach, obliczeniach jakowyś rozprawiacie....Twisted Evil

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:35, 30 Cze 2010    Temat postu:

No ale dobrze mówi Smile
Jeżeli się ustawi nieumiejętnie, to albo nic to nie da, albo skutek będzie wprost odwrotny do zamierzonego Smile

Rozwiązanie.... udać się całym zestawem i owiewką (deflektorem) do najbliższego tunelu aerodynamicznego i tam sprawdzić przepływ strug powietrza. To samo można spokojnie zrobić bez tunelu, ale należy wtedy zanurzyć cały zestaw w kanale z wodą (czystą) o jakimś tam przepływie (woda musi być cały czas w ruchu). Oczywiście zestaw musi być ustawiony w kierunku przeciwnym do nurtu/prądu wody i w celu sprawdzenia przepływu aerodynamicznego deflektora należy przed zestawem wypuścić do wody inną ciecz zabarwioną aby było widać jaki jest przepływ Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PabloB
Moderator



Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec (SO)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:11, 30 Cze 2010    Temat postu:

Aha... ergo! Jak chcemy pojechać na wakacje to:
1. nie jedziemy nad morze,
2. nie jedziemy nad jeziora,
3. jedziemy nad rzekę o bystrym nurcie
Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:21, 30 Cze 2010    Temat postu:

I o czystej wodzie Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PabloB
Moderator



Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec (SO)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:09, 30 Cze 2010    Temat postu:

Boję się zapytać o jaką to inną ciecz zabarwioną się rozchodzi
Bo na basenach jest to zabronione Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:27, 30 Cze 2010    Temat postu:

Każda, ale widoczna w wodzie czystej Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robert
Klubowicz



Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:55, 30 Cze 2010    Temat postu:

Ale, ale . Jest rozwiązanie znacznie tańsze. Nie trzeba rzeki, wątpliwej jakości cieczy, tuneli aerodynamicznych. Wystarczy 2zł i karcher na myjni bezdotykowej... Uczcie sie bo wiecznie żył nie będe Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez robert dnia Śro 20:55, 30 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JanuszB
Administrator



Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2266
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: IMIELIN (SBL)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:01, 30 Cze 2010    Temat postu:

No Żabcia zabłysłeś Very Happy myślę że zasłużyłeś na browara Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:14, 01 Lip 2010    Temat postu:

Ja mam karchera, to nawet taniej wyjdzie Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna -> Dział techniczny. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin