Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl  !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas
Przyczepy,porady, technika,dowcipy, spotkania i inne.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

DMC zestawu
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna -> Dział techniczny.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 14:46, 10 Lut 2006    Temat postu: DMC zestawu

Witam,
problem wygląda następująco:

Masa własna samochodu to 1540kg, ładowność 655kg (czyli DMC 2195kg). W dowodzie mam wpisane (również w homologacji), że mogę ciągnąć przyczepę hamowaną o maksymalnej DMC 1300kg. Sumując DMC samochodu i DMC przyczepy otrzymamy prawie 3495kg. Jednak w homologacji (w dowodzie nie jest to wpisane) DMC zestawu (samochód+przyczepa) to tylko 3050kg. Samochód i przyczepa to 2840kg. Zostaje 210kg na kierowcę, pasażerów i bagaż. Czyli o bagażu możemy zapomnieć.
Moje pytanie brzmi: dlaczego DMC zestawu jest tak małe? Ten sam silnik i skrzynia biegów montowane w Espace IV może ciągnąc w zestawie ponad 4 tony (o całą tonę więcej niż Scenic).
Nikt w Renault nie potrafi na to odpowiedzieć (ASO, importer).
Czy ktoś wie z czego to wynika? Czy przeciążając np. o 200kg zestaw (masa zestawu wyniesie wtedy ~3250kg) mogę uszkodzić samochód? Zaznaczam, że wszelkie przepisy będą spełnione, a więc: DMC przyczepy jest mniejsze od masy własnej samochodu, zestaw nie przekroczy 3,5 tony (kat.B), naciski na osie nie będą przekroczone (przyczepa jak i samochód nie będą przeciążone).
Wszędzie gdzie jest poruszany temat ciągnięcia przyczepy nikt nie porusza tego zagadnienia.
Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:11, 10 Lut 2006    Temat postu:

DMC - dopuszczalna masa całkowita, czyli jest to waga (samochódu lub przyczepy) łącznie z ładunkiem !! Ladunek to także kierowca, pasażer, skrzynka na narzędzia, paliwo w zbiorniku, olej w silniku, pokrowce na siedzeniach itp itd Smile

MW - masa własna, czyli waga (samochodu, przyczepy) gotowej do jazdy, bez dodatkowego wyposażenia i bagażu !!

Zastosowany silnik nie ma większego znaczenia na DMC przyczepy !!! Tu znaczenie ma konstrukcja samochodu, czyli wszystkie profile, blachy, rodzaj ich łączenia, ich wielkość kształt itp. Dlatego samochody jednej marki i jednego modelu a mające różne silniki mają takie samo DMC przyczepy !! ( model kombi danego modelu może mieć większe DMC przyczepy, bo on sam jest cięższy od sedana itp.)
Zobacz np. "samochód" (śmieszna nazwa Smile ) DAEWOO TICO gdzie przez producenta jest wydany zakaz montażu haków !!! Właśnie ze względu na konstrukcję nadwozia !!!
Zobacz jeszcze poszczególne edycje tego samego modelu. Np: SCENIC z pierwszej serji i z ostatniej, oraz przejściowe i napewnio się okaże że ich DMC się różni Smile

Czy tkoś Ci srawdzi na drodze, czy DMC samochodu zostało przekroczone ? Wink Napewno NIE !!
Czy ktoś Ci sprawdzi na drodze, czy DMC przyczepy jest przekroczone ? Wink Możliwe, ale na 99,99% nie !!
Prędzej sprawdziliby Ci czy przyczepa towarowa jest przeciążona, ale Campingowa ? eee.... Smile

Czuy coś się stanie jak przeciążysz o 200kg zestaw ? Hmmm.... z tym pytaniem to do wróżki Wink, ale na serio, to lepiej przeciążyć samochód niż przyczepę, bo w razie.... (tfu !! psu na urok) wypadku będą badać przyczepę i jak bedzie przeciążona, to oczywiście wina Twoja, bo przyczepa była za ciężka i on oderwala się, sponiewierała/ samochodem/popchnęła samochód (niepotrzebne skreślić), a samochód... idzie się z tego wymigać Wink Napewno łatwiej niż z przyczepy !!
Mimo wszystko nie namawiam do przeciążania Wink
Piszesz też, że jak przeciążysz zestaw, to ani przyczepa, ani samochód nie będą przeciążone.... Otóż jest to niemożliwe Smile, bo przeciążając zestaw coś musi być cięższe niż wymaga tego prawo/homologacja/dowód rejestracyjny (niepotrzebne skreślić)

Nie wiem, czy wszystko jest jasne, ale jakby co to chętnie podyskutuję, a może ktoś się dołączy ? Wink

Tak dla informacji.... to jest możliwe, aby zestaw przekraczał 3.5t i żeby to było legalne i można było kierować tym zestawem mając prawko kat. B !!
Wystarczy mieć samochód o DMC równej 3.5t i podpiąć przyczepę lekką, o DMC nie przekraczającej 750kg i wtedy max DMC może wynieś 4250kg i wsztsko jest legalne !!! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jon104




Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pią 19:13, 10 Lut 2006    Temat postu:

Nie wiem czy u innych producentów jest podobnie, ale w moim Renault Kangoo sytuacja jest niemal identyczna, czyli: samochód MW = 1095kg + 535 kg ładowności = 1630 kg Exclamation DMC przyczepy = 1200kg Exclamation a dopuszczalna masa zestawu .....1840 kg Shocked Przy czym nie wynika to ani z dowodu rejestracyjnego ani ze świadectwa homologacji (wyciąg - tam też DMC przyczepy 1200 kg) a jedynie z tabliczki znamionowej w samochodzie Mad Natomiast wg świadectwa homologacji masa zespołu pojazdów ma się równać 2500 kg Exclamation Exclamation Exclamation
Wniosek - nie można tego traktować poważnie. Evil or Very Mad
Na drodze nikt tego nie sprawdzi, holowałem przyczepę 1200 kg i bez najmniejszych problemów..., a zatem jeździć śmiało Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobik
Gość






PostWysłany: Pią 19:53, 10 Lut 2006    Temat postu:

Jeździć śmiało ?

A co w razie wypadku ?
Zaczną sprawdzać i dojdą do tego, że było przegięcie Sad

Inna sprawa, to że u Nas w PL żądzi KD oraz PoRD, a nie homologacje !!! Niestety !! Sad
Chore, ale jednak !
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 20:39, 10 Lut 2006    Temat postu:

Nie wiem czy z tą homologacja to nie są jakies myki prawne pod zakup samochodu dla firmy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jon104




Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pią 20:49, 10 Lut 2006    Temat postu:

bobik napisał:
Jeździć śmiało ?

A co w razie wypadku ?
Zaczną sprawdzać i dojdą do tego, że było przegięcie Sad

(...)


To musieliby najpierw udowodnić, że zarówno w przyczepie jak i w samochodzie ładunek był pełny, tzn. wykorzystano maksymalną ładowność obu członów zespołu.
Jeżeli w samochodzie będzie np. 300 kg ładunku (2 osoby i 150 kg bagażu <a to już i tak przesada>) jego masa wyniesie 1095+300= 1395.
W przyczepie zaś będzie 60kg ładunku jej masa wyniesie 1040+60=1100kg.
Zatem masa całkowita zestawu wyniesie równe 2495 kg Exclamation
To oznacza, ze do homologacyjnego 2500 kg brakuje 5 Exclamation
CBDO Exclamation


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 20:59, 10 Lut 2006    Temat postu:

To oznacza, ze do homologacyjnego 2500 kg brakuje 5 Exclamation
CBDO Exclamation[/quote]

Co to jest CBDO
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jon104




Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pią 21:04, 10 Lut 2006    Temat postu:

marek_janusz napisał:
jon104 napisał:
To oznacza, ze do homologacyjnego 2500 kg brakuje 5 Exclamation
CBDO Exclamation


Co to jest CBDO


Co Było Do Okazania Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:28, 10 Lut 2006    Temat postu: DMC

Cytat:

To musieliby najpierw udowodnić, że zarówno w przyczepie jak i w samochodzie ładunek był pełny, tzn. wykorzystano maksymalną ładowność obu członów zespołu.
Jeżeli w samochodzie będzie np. 300 kg ładunku (2 osoby i 150 kg bagażu <a to już i tak przesada>) jego masa wyniesie 1095+300= 1395.
W przyczepie zaś będzie 60kg ładunku jej masa wyniesie 1040+60=1100kg.
Zatem masa całkowita zestawu wyniesie równe 2495 kg Exclamation
To oznacza, ze do homologacyjnego 2500 kg brakuje 5 Exclamation
CBDO Exclamation


Cały czas masz rację, ale nie do konca, bo od homologacji ważniejsze są przepisy KD i PoRD niestety !!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jon104




Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pią 21:40, 10 Lut 2006    Temat postu: Re: DMC

Gucio napisał:

Cały czas masz rację, ale nie do konca, bo od homologacji ważniejsze są przepisy KD i PoRD niestety !!

No to czegoś nie rozumię. Rolling Eyes
Tylko w homologacji istnieje ograniczenie DMC zestawu (w moim przypadku) do 2500kg. We wszystkich innych dokumentach ograniczenie DMC przyczepy wynosi 1200 kg, czyli tym bardziej nie ma problemu Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 21:46, 10 Lut 2006    Temat postu:

Witam,
Gucio, liczyłem szczególnie na Twoją odpowiedź widząc, że na Waszej stronie jest sporo na podobne tematy. Jednak, chyba nie do końca się zrozumieliśmy.

„Zastosowany silnik nie ma większego znaczenia na DMC przyczepy !!!”
Sądzę, że ma. Ten sam samochód samochód różnymi silnikami potrafi mieć róznę DMC dla przyczepy (Laguna). Po drugie moc silnika i moment obrotowy jak najbardziej przekłada się na zdolność udźwigu.

„Tu znaczenie ma konstrukcja samochodu, czyli wszystkie profile, blachy, rodzaj ich łączenia, ich wielkość kształt itp.”
Tu się zgadzam.

„Czy tkoś Ci srawdzi na drodze, czy DMC samochodu zostało przekroczone ? Napewno NIE !!”
Zmartwię Ciebie. Niestety policja niemiecka (zapewne i austriacka) może zważyć przyczepę, samochód i wszystko razem. Ściągają Ciebie na najbliższy parking i ważą. Znany mi jest przypadek jak gościowi wystarczyło przełożyć 2 butle gazowe z przyczepy do bagażnika samochodu. O dziwo nie dostał mandatu. Widocznie policja stwierdziła, że zbyt mało przegiął i zadowolili się przełożeniem butli. Niemniej jednak widać z jaką dokładnością mogą ważyć.
Podobno i służby polskie sprawdzające TIRy też mają takie możliwości. Obawiam się również, że policja niemiecka może mieć takie dane jak DMC zestawu dla danego modelu. Jedyne czego dowiedziałem się z Renault to to, że wartość 3050kg jest w całej Europie.

„…przeciążyć samochód niż przyczepę…”
Tak, ale z innego powodu. Im większy stosunek masy samochodu do masy przyczepy tym bezpieczniej.

„Piszesz też, że jak przeciążysz zestaw, to ani przyczepa, ani samochód nie będą przeciążone.... Otóż jest to niemożliwe ”
I tu właśnie się nie zrozumieliśmy. Spójrz jeszcze raz na moje wyliczenia w pierwszym poście. Mój samochód ma ładowność 655kg. Wystarczy, że włożę do niego 220kg (łącznie z ludźmi i wykorzystując całą ładowność przyczepy) już mam przeciążony zestaw.

Jon104
„czym nie wynika to ani z dowodu rejestracyjnego ani ze świadectwa homologacji (wyciąg - tam też DMC przyczepy 1200 kg) a jedynie z tabliczki znamionowej w samochodzie”
Muszę poszukać przy swoim wozie. Dzięki za to info.

Marek_Janusz
„Nie wiem czy z tą homologacja to nie są jakies myki prawne pod zakup samochodu dla firmy”
I ja tak sądzę, a bardziej marketingowe. I mam nadzieję, że o to chodzi.
Jednak cały czas szukam wyjaśnienia, żeby spać, a raczej jechać spokojnie.

pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 23:06, 10 Lut 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:49, 10 Lut 2006    Temat postu: DMC...

Witam

-----
Gucio, liczyłem szczególnie na Twoją odpowiedź widząc, że na Waszej stronie jest sporo na podobne tematy. Jednak, chyba nie do końca się zrozumieliśmy.
-------

Przykro mi, że Cię zawiodłem ale nie jestem akspertem Sad
Wszystko co jest na mojej stronie opiera się na tym co znalazłem w sieci na ten temat i zebrałem wszystko do kupy.
Owszem sam też wysłałem e-majle do 16 Komend Wojewódzkich Policji, oraz do Komendy Głownej zapytaniem o ten temat i nie wszystkie odpowiedzi się pokrywały, a wręcz były sprzeczne. Umieściłem to co dostałem w odpowiedzi i to samo miało pokrycie w przepisach znalezionych równierz w sieci.
W TV równierz widziałem wywiady z panami policjantami, którzy mówili o przepisach dotyczących ciągnięcia przyczep i wszyscy oni mówili co jest w KD, ale nie wspominali o PoRD (zapomnieli?) a PoRD uzupełnia te przepisy o fakt, że faktycznie zmniejsza DMC przyczepy i pozwala na ciągnięcie przyczepy o 25% lżejszej od MW samochodu niż pozwala KD.
Wiem jednak, że stosując się do KD, oraz PoRD unikniesz kłopotów na drodze i musisz się z nimi liczyć na pierwszym miejscu !!
Następnie bierzesz pod uwagę DR, homologację i inne dokumenty i jeżeli one mówią inaczej niż KD lub PoRD to uzupełniasz wymogi o nie właśnie, ale..... jeżeli jakikolwiek inny dokument mówi, że możesz ciągnąć więcej nisz pozwalają przepisy, to nie on zastosowania. Natomiast jeżeli inny dokument stwierdza, że możesz mniej niż pozwalają przepisy to i owszem wtedy ten dokument ma zastosowanie !!

Wiem to jest chore, ale nie ja to wymyśliłem !!!

----
„Zastosowany silnik nie ma większego znaczenia na DMC przyczepy !!!”
Sądzę, że ma. Ten sam samochód samochód różnymi silnikami potrafi mieć róznę DMC dla przyczepy (Laguna). Po drugie moc silnika i moment obrotowy jak najbardziej przekłada się na zdolność udźwigu.
-------

Powiem szczerze, że nie spotkałem modelu samochodu, w ktorym są montowane np. 4 rodzaje silników i każdy ma inne DMC. Nie znaczy to jednak, że tak nie jest. Widocznie ja trafiałem zawsze na inne modele Smile
Szukając haka holowniczego do każdego z posiadanych pezeze mnie samochodów pytano mnie o rodzaj nadwozia, gdyż różniły się rodzajem montażu/zaczepu/mocowania, ale wszystkie miały takie samo DMC.

------
„Czy tkoś Ci srawdzi na drodze, czy DMC samochodu zostało przekroczone ? Napewno NIE !!”
Zmartwię Ciebie. Niestety policja niemiecka (zapewne i austriacka) może zważyć przyczepę, samochód i wszystko razem. Ściągają Ciebie na najbliższy parking i ważą. Znany mi jest przypadek jak gościowi wystarczyło przełożyć 2 butle gazowe z przyczepy do bagażnika samochodu. O dziwo nie dostał mandatu. Widocznie policja stwierdziła, że zbyt mało przegiął i zadowolili się przełożeniem butli. Niemniej jednak widać z jaką dokładnością mogą ważyć.
Podobno i służby polskie sprawdzające TIRy też mają takie możliwości. Obawiam się również, że policja niemiecka może mieć takie dane jak DMC zestawu dla danego modelu. Jedyne czego dowiedziałem się z Renault to to, że wartość 3050kg jest w całej Europie.
-------

Jeżeli chodzi o ważenie samochodów i przyczep campingowych, to cały czas opieram się na wyznaniach innych posiadaczy przyczep campingowych i poruszającyc się po PL (nie wybiegam poza granice PL)
I tu jeszcze nigdy nie usłyszałem, żeby kogoś ważyli takim zestawem, owszem zdażało się, ale jeżeli chodzi o przyczepy towarowe i to wtedy też ważyli tylko przyczepę.
Czy nasza policja ma możliwości ważenia...? Owszem tak !!

Poza tym Ja napisałem, że mimo wszystko odradzam "kombinowania"

---------
„Tu znaczenie ma konstrukcja samochodu, czyli wszystkie profile, blachy, rodzaj ich łączenia, ich wielkość kształt itp.”
Tu się zgadzam.
---------

Smile

--------
„…przeciążyć samochód niż przyczepę…”
Tak, ale z innego powodu. Im większy stosunek masy samochodu do masy przyczepy tym bezpieczniej.
--------

O to mi chodziło, choć może inaczej to ująłem Smile

------
„Piszesz też, że jak przeciążysz zestaw, to ani przyczepa, ani samochód nie będą przeciążone.... Otóż jest to niemożliwe ”
I tu właśnie się nie zrozumieliśmy. Spójrz jeszcze raz na moje wyliczenia w pierwszym poście. Mój samochód ma ładowność 655kg. Wystarczy, że włożę do niego 220kg (łącznie z ludźmi ładowność wykorzystując całą ładowność przyczepy) już mam przeciążony zestaw.
------

Policzmy:
MW samochodu 1540kg
W tym momencie DMC przyczepy 25% pomniejszone od MW samochodu to na daje 1155kg
ładowność samochodu 655kg
czyli DMC zestawu = DMC sam+ ładowność sam daje nam 2195kg do tego dodajemy DMC przycz 1155kg i tu nam wychodzi wynik DMC zestawu 3350kg

A jeżeli masz ten wynik zaniżony (a masz), to chyba tylko RENAULT Polska może Ci odpowiedzieć na to pytanie.

Nie mniej jednak musisz się trzymać ograniczenia DMC zestawu 3050kg Sad

P.S.
W kilka miejsc wysłałem już e-maile z zapytaniem o ten temat. Równierz do PC i prawdopodobnie ukaże się w nim artykuł z próbą odpowiedzi na ten temat. Na 95% będzie to w następnym numerze Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gucio dnia Pią 23:25, 10 Lut 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 23:05, 10 Lut 2006    Temat postu:

I to sa nasze jasne przepisy.
Niestey ten temat nie jest nigdzie poruszany. Kupując przyczepę sam go nie znałem. Dopiero po kupnie. Zaskoczenie było duże.
PC - jezeli masz na myśli "Polski Caravaning" to już tam pisałem jakieś 1-2 tygodnie temu. Chyba właśnie ja tam poruszyłem ten temat.

pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 23:31, 10 Lut 2006    Temat postu:

Dla przykładu:
Laguna:
- silniki benzynowe oprócz 3.0 V6 z automatem oraz 1.9dCi (100KM) - DMC przyczepy 1300kg
- 3.0V6 z autom, 1.9dCi (120KM - taki jak mój) i pozostałe diesle - DMC przyczepy 1500kg

Przejrzałem jeszcze raz swojego posta i nie wynika z niego czym jeżdżę. Chodzi o Grand Scenic'a II 1.9dCi. Stąd to porównanie do Espace'a a nie np. do kombi. Dla porównania dodam, że konkurent Scenic'a Opel Zafira I ze znacznie słabszym silnikiem może mieć w zestawie 3450kg. W katalogu Scenic'a nie ma tej informacji (stąd też nie wiedziałem, że taki parametr istnieje) i teraz nie podam jak to jest dla różnych wersji silnkowych.
Espace z najsłabszym silnikiem benzynowym ma DMC przyczepy 1800kg, reszta 2000kg.

pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 23:35, 10 Lut 2006    Temat postu:

"W tym momencie DMC przyczepy 25% pomniejszone od MW samochodu to na daje 1155kg"
O tym też niestety nie wiedziałem. Resztę przepisów jakie macie przytoczone na stronie były mi znane.

"A jeżeli masz ten wynik zaniżony (a masz), to chyba tylko RENAULT Polska może Ci odpowiedzieć na to pytanie. "
No niestety. Też tak myślałem. Muszę jednak stwierdzić, że wiedza importera jak i ludzi w ASO (na różne tematy, nie tylko na ten) jest bliska zeru. Każde niestandardowe pytanie kończy się "nie wiem".

pozdrawiam
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna -> Dział techniczny. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin