Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl  !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas
Przyczepy,porady, technika,dowcipy, spotkania i inne.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

N126N - remont oraz stabilizacja
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna -> Dział techniczny.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:27, 29 Mar 2006    Temat postu:

Bartek.... nie czepiaj się szczegółów, bo w nich to sam diabeł siedzi Smile

Jedną niewiadówkę mam bez papierów i czekam na propozycje przeróbki na np: dwu osiówkę Smile

.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 20:39, 29 Mar 2006    Temat postu:

jon104 napisał:

A wiesz co sie dzieje jak się wyprzedzi TIR-a Question Twisted Evil jeżeli to zrobisz przy 120km/h to zwiedzisz przyczepa nie tylko oba pasy w swoim kierunku Evil or Very Mad
Można jechać przeszło 100 z eNka, ale tylko na baaardzo dobrej drodze i zadnych, nawet mało gwałtownych manewrów (no i oczywiscie z pilnym baczeniem czy np. nie kończy się ściana lasu.)


Jak to się mówi - nie ma się co śpieszyć, jedziesz na wakacje. Więc jeśli chcesz podziwiać widoki to jedziesz za widnia powoli i podziwiasz okolice. Jeśli chcesz dojechać bezproblemowo i jak najmniej wyprzedzać TIRy, a widoki mało Cię obchodzą to wybierasz się po nocy kiedy na drogach jest luźno i słońce tak nie praży Very Happy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 8:09, 30 Mar 2006    Temat postu: Re: N126N - remont oraz stabilizacja

perfex ja mysle ze w twojej hamulce będą ok, jesli tak mało jezdzila jak pisales to bedzie mało wymagała pracy. Ale jazda z V 120kmph nawet chwilowa czy zachodnia czy eNka to lekkie nieporozumienie.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 9:51, 30 Mar 2006    Temat postu: Re: N126N - remont oraz stabilizacja

marcys napisał:
perfex ja mysle ze w twojej hamulce będą ok, jesli tak mało jezdzila jak pisales to bedzie mało wymagała pracy. Ale jazda z V 120kmph nawet chwilowa czy zachodnia czy eNka to lekkie nieporozumienie.


Hmm.. no moze i to lekkie przegiecie Very Happy Choc... w tajemnicy powiem ze zdarzylo mi sie z enka jechac szybciej niz 120.. Cool No nie celowo, ale tak jakos wypadalo Wink
Dla mnie predkosc 100 bylaby juz OK, natomiast 70-80 to dramat Embarassed Musialbym dac zonie prowadzic a samemu siedziec obok i pic pivko by sie nie zanudzic Smile W sumie... to chyba nawet Dobra koncepja Exclamation Very Happy

A co do hamulcow to mysle ze jezeli przyczepa ostatnio byla uzywana jakies 8 lat temu to te hamulce po prostu zardzewialy (bebny) i byc moze beda do wymiany. Tak samo opony - mimo ze maja maly przebieg, to wiek 17 lat to deczko za duzo na opone wg mnie Smile Na pierwsze wyjazdy krotsze mysle za taki "remoncik" wystarczy. Jak mnie to naprawde wkreci to bedzie to najlepsza enka w Polsce Laughing
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:59, 30 Mar 2006    Temat postu:

Opony fakt musisz wymienić, ale co hamulców, to przejżyj tylko czy wszystko chodzi (linki czy się ruszają w pancerzach, czy szczęki się rozpierają i wracają do pozycji "spocznij" i pezesmaruj urządzenie najazdowe, oraz sprawdź łożyska. Jak nie szumią, to nowego samru nałóż i jazda !!! Bębny same się wytrą Smile Choć cena bębnów nie szokuje to wszystko możesz wymienić !!

P.S.
ZWOLNIJ !!!!!!!!!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 12:51, 30 Mar 2006    Temat postu:

opony ok, wymiana obowiązkowo, starzenie gumy robi swoje,. jakkolwiek ta juz masz 13' wiec pewnie by i wytrzymały.. natomiast rdziewienie bebnów tymczasowo poprawia skuteczność hamulcówSmile wiec wymiana niewskazana:) sprawdz czy lozyska ok, ale jesli chodzi o hamulce to dokladnie to trzeba zrobic co pisze gucio
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 13:31, 09 Kwi 2006    Temat postu:

Na obwodnicy 3miasta na wysokości Gdyni w kierunku Gdańska w wąwozie leżała przez całe lato rozsypana N-126n z hamulcami i wszystkimi bajerami. Kierowca wyprzedzał TIRa z prędkością około 90 km/godz podczas zjazdu z góry. Nie zauważył, że z prawej strony wysoka skarpa zaczęła zmieniać się w wąwóz co w połączeniu z ciężarówką dało taki podmuch, że przyczepą szarpnęło raz a dobrze i od razu znalazła się 7 metrów niżej. Nikt nie umiał powiedzieć jak i kiedy wypięła się i poszybowała w siną dal. Plastik nie nadawał się nawet do posprzątania.
Autostrada nie była potrzebna i 140 km/godz również.
We Francji miałem podobny numer ale ze szczęśliwym zakończeniem. Opowieść o nim zostawiam na najbliższe kuflowe spotkanie klubowe.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jon104




Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Nie 15:59, 09 Kwi 2006    Temat postu:

No i brawo lepciak za doskonały przykład. Właśnie o takiej sytuacji pisałem bo wiem, że nasze enki potrafią wycinać podobne numery. I jeszcze jedno. Obwodnica 3masta jest pod tym wzgledem szczególnie zdradliwa. Mój znakomy ciągnąc enkę jakieś 3-4 lata temu tez rozwalił tam przyczepkę i samochód, ale sam się przyznał, że "było nieco za szybko" Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 19:09, 09 Kwi 2006    Temat postu:

Tomii napisał:
gucio napisał:
Fakt zapomniałem o produkcji na "eksport", ale tam nie były wsadzane osie niewiadowskie prawda !!!

Raczej prawda! Według moich informacji tam było całe podwozie z AL-KO Very Happy.


Ja mam informacje o 2 firmach :
1 Alois Kober - RFN
2 FTF Frankel-Francja
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 20:08, 09 Kwi 2006    Temat postu:

marek_janusz napisał:

1 Alois Kober - RFN
2 FTF Frankel-Francja

No to pierwsze to AL-KO, a o tym drugim nie słyszałem Cool
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 20:18, 09 Kwi 2006    Temat postu:

Z AL-KO racja nie skojarzyłem Embarassed
Troche historii tej firmy:
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 8:54, 10 Kwi 2006    Temat postu:

Witam,
w zeszłym tygodniu korespondowałem z przedstawicielem AL-KO w Polsce odnośnie zaczepu ze stabilizcją + hamulec najazdowy. Dla naszych potrzeb jest to AKS1300 (do 1300kg przyczepy) i hamulec najazdowy UN161S (950-1600kg). Wycenili to na 1366zł. Zapewne do tego dochodzi koszt przesyłki i montazu jesli komuś chciałoby się to zlecić. Wymiana zaczepu to chyab ze dwie śruby i mozna zrobić samemu. Wymianę hamulca raczej zleciłbym warsztatowi ze względu na wyregulowanie go - nie wiem czy byłbym w stanie sam to zrobić a chodzi przeciez o bezpieczeństwo.
Ceny z cennika kazdej częsci osobno to:
AKS1300 768zł
UN 161S 748zł
Do tego AKS1300 przystosowany jest do zabezpieczenia przed kradzieżą. Wystarczy kupić wkładkę za 32zł.
Pan z AL-KO jest mocno oszczędny w słowach i trzeba ciągnąc ostro za język, aczkolwiek odpowiedział na każdego maila.

Jak juz wczesniej pisałem zakupiłem 10-letnią przyczepę i z papierów jak ze stanu zużycia wynika, że jeździła tylko przez pierwszy rok. Fabrycznie zamontowany jest zaczep ze stabilizatorem westfalia (jesli mi się uda wstawię zdjęcia). Z racji wieku zastanawiam się nad wymianą tych części. Opony już mam zmienione, bo tez były jeszcze te fabryczne, 10-letnie.
Przy okazji dodam, że jesli wymienię zaczep z hamulcem, to będę miał do sprzedania obecne.

Na tym zdjęciu widać mocno skorodawną częśc hamulca:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

zaczep:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 9:18, 10 Kwi 2006    Temat postu:

Al-ko AKS 1300 na allegro cenią po 740 zł Very Happy.

Ile będziesz chciał za obecny stabilizator?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 9:23, 10 Kwi 2006    Temat postu:

No właśnie, zapomniałem napisać. Ceny które ktos tu podawał 300-400zł sa dla mnie nowością. Obserwuję allegro nonstop (częsci do przyczep) i nie przypominam sobie takiej ceny. Jeśli ktoś posiada namiary na takowe, to bardzo poproszę.

"Ile będziesz chciał za obecny stabilizator?"
Nad tym musze pomysłeć i zorientowac sie w cenach. Jeśli chcesz, to zaproponuj jakąś cenę. Teraz muszę podjąć decyzję co do samej wymiany, bo to znaczący koszt. W Gdańsku rozmawiałem juz z firmą, która serwisuje przyczepy. Zaproponowali mi sprzedaż i wymianę w cenie części, czyli koszt 1500zl z małym haczykiem.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 9:43, 10 Kwi 2006    Temat postu:

Mercy napisał:
No właśnie, zapomniałem napisać. Ceny które ktos tu podawał 300-400zł sa dla mnie nowością. Obserwuję allegro nonstop (częsci do przyczep) i nie przypominam sobie takiej ceny. Jeśli ktoś posiada namiary na takowe, to bardzo poproszę.

Chodziło o używane Very Happy z tego co pamiętam.

Koszta straszne Confused. Nie lepiej po prostu podjechać do serwisu, żeby to obejrzeli i ocenili stan? Nie zawsze skorodowane znaczy niesprawne Cool.

Tutej telefon i meil do gościa który handlował na allegro przyczepami i miał części do przyczep. Jak pisałem do niego o stabilizator to odpowiedział mi że jak ma to w cenia 100-150 zł. Telefon: 0604 307 666
Meil: [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna -> Dział techniczny. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin