Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl  !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas
Przyczepy,porady, technika,dowcipy, spotkania i inne.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

N126N - remont oraz stabilizacja
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna -> Dział techniczny.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 12:34, 29 Mar 2006    Temat postu: N126N - remont oraz stabilizacja

Witam,

Mam do dyspozycji przyczepe N126N, jest ona tak mniej wiecej z 89 roku, ale byla bardzo malo uzywana, bezwypadkowa, mysle ze przezyla z 6 wyjazdow wakacyjnych, i ma z 15 tys km przebiegu. Od kilku lat stoi pod chmurka (wiec jeszcze dokladnie nie zbadalem stanu tech.) ale tak mysle by ja zreanimowac i zaczac wykorzystywac. Jakies pojecie (male raczej) o carawaningu mam (kiedys ta wlasnie przyczepe zaciagnalem Polonezem do Francji)
Pytania mam takie: czy warto "wchodzic" w ten temat czy lepiej kupic jakas starszawa przyczepe "zachodnia" ?Smile
Chce w "ence" zrobic remoncik (hamulce, opony i wszystko co trzeba) i smigac z nia w 2 osoby. Mysle tez o zalozeniu zaczepu ALKO ze stabilizacja (to AKS ?) na ile to pomaga w jezdzeniu ?? Pamietam ze ciagajac ta przyczepe Polonezem na autostradzie jak czasem "zapomnialem sie" lub trzeba bylo przyspieszyc dla wyprzedzenia tira to widok w lusterku byl mocno stresujacy !Smile Czy AKS zapobiega takim tancom przyczepki ? Mozna jechac tak ze 110 chociaz ? (no oczywiscie jesli droga dobra!) Moze sa jeszcze jakies inne sensowne rozwiazania stabilizujace ta przyczepke ?
Auto posiadam z benzynowym silnikiem 150KM wiec raczej nie poczuje on tak mocno ciezaru Wink

Co myslicie o mojej koncepcji ? I ciekaw jestem czy duze beda koszty takie modenizacji enki (chcialbym ja tez z zewnatrz upodobnic do tych najnowszych n126n)
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:17, 29 Mar 2006    Temat postu:

Zachodnia przyczepa jest droga w ewentualnych naprawach poszycia !!

Jeżeli chodzi o hamulce, to napewno najtaniej wydzie w tej właśnie przyczepie, a dla dwóch osób to spokojnie wystarcza !!!

Co do zaczepu, to bardzo dobry pomysł i napewno zapobiegnie on tańcom Wink
Z mojego jednak doświadczenia wiem, że niewiadówki lubią sobie potańczyć Smile ze względu na zastosowaną oś, a odczułem to dopiero jak kupiłem moją pierwszą N-126e z osią na resorach i z amortyzatorami. Ta się trzymała drogi jak bolid F1 toru, do tej pory kilka razy ciągnąłem N-126 od zanajomych na oryginalnych osiach i nie powiem, że źle się jechało, ale po przejażdżce z moją pierwszą to różnica spora !!

Powinieneś być zadowolony z wyboru eNki !!

P.S.
Pochwal się swoimi 150 konikami !!! Wink


.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 13:53, 29 Mar 2006    Temat postu:

gucio napisał:
Jeżeli chodzi o hamulce, to napewno najtaniej wydzie w tej właśnie przyczepie, a dla dwóch osób to spokojnie wystarcza !!!

Co do zaczepu, to bardzo dobry pomysł i napewno zapobiegnie on tańcom Wink
Z mojego jednak doświadczenia wiem, że niewiadówki lubią sobie potańczyć Smile ze względu na zastosowaną oś, a odczułem to dopiero jak kupiłem moją pierwszą N-126e z osią na resorach i z amortyzatorami.

Powinieneś być zadowolony z wyboru eNki !!
P.S.
Pochwal się swoimi 150 konikami !!! Wink

.


Ta "moja" przyczepa to jest n126n czyli ta wieksza 3-4 osobowa, kiedys ta "najekskluzywniejsza" Smile wiec chyba ma ona resory z amortyzatorami ? Very Happy No hamulec najazdowy ma na pewno bo pamietam Wink A mimo wszystko ona tanczyla, no fakt ze bylo to przy sporych predkosciach, dobrze ponad 100 km/h. Poniewaz dlugo stala pod chmura to mysle ze trzeba bedzie co najmniej zmienic opony, hamulce i pewnie amortyzatory - no i o tym AKS mysle. No i zobaczymy jak tam aktualnie stan wnetrza sie przedstawia.
A auto to Octavia 1.8 Turbo.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:59, 29 Mar 2006    Temat postu:

Hehe.... nie ucz ojca dzieci robić !! Wink
Wiem jak wygląda każda niewiadówka Smile
I wiedz, że żadna niewiadówka nie ma resorów z amortyzatorami !!
One wszystkie mają osie na drążkach skrętnych bez amortyzatorów.

Resory i amory są w przyczepach przerabianych !!!

No przegląd trzeba zrobić !!

A przedewszystkim wolniej jeździć !!!!!!!

.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 14:03, 29 Mar 2006    Temat postu:

gucio napisał:

Resory i amory są w przyczepach przerabianych !!!

A przedewszystkim wolniej jeździć !!!!!!!

.


A widzisz ! Smile Ile taka przerobka kosztuje mniej wiecej ?

Jezdzic wolniej trzeba troche... Ale 70-80 nie dam rady jezdzic Sad Dlatego planuje zrobienie enki "sportowej" Laughing
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:11, 29 Mar 2006    Temat postu:

Trudno wycenić !!!
Musisz kupić rurę o odpowiedniej średnicy, aby wspawać w nią na ubu końcach piasty nadające się do Twoich bębnów i musisz też kupić resory oraz amortyzatory.

W mojej N-126e wszystko to zrobił poprzedni właściciel (bez hamulców) i zastosował amory i resory z malucha, a reszta, czyli robocizna, to musisz z warsztatem rozmawiać, lub panem Heniem z garażu co ma spawarkę, palnik i umiejętności !!!

A sportowej przyczepy i stylu jazdy niepopieram !!!!
Ba.... nawet piętnuję !!!!!!

Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek
Klubowicz



Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Śro 14:23, 29 Mar 2006    Temat postu:

gucio napisał:
Hehe.... nie ucz ojca dzieci robić !! Wink


Gucio i tu sie mocno mylisz!! Ja w poprzedniej 126e miałem oś skrętna z oryginalnie załozonymi amortyzatorami była to wersja która szła na zachód kupowana za dolary;) i ta obecna co mam 127 tez jest oryginalna oś skrętna z amortyzatorami i naprwde jest znacząca różnica w prowadzeniu z taką bez amortyzatorów, a o zaczepie ze stabilizacją tez myśle zeby załozyć bo w prowadzeniu jest (podobno bo sam nie miałem jeszcze takiej przyjemnosci w campingu, ale ciągłem kiedyś lawete z takim wynalazkiem) baardzo duza różnica na plus w prowadzeniu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 14:26, 29 Mar 2006    Temat postu:

gucio napisał:

A sportowej przyczepy i stylu jazdy niepopieram !!!!
Ba.... nawet piętnuję !!!!!!

Smile


No nie chodzi mi o jazde 140km/h Laughing Chociaz.. na prawdziwych autostradach byloby to mile Smile
Chodzi mi bardziej o mozliwosc bestresowej jazdy z predkoscia ok. 100km/h z chwilowa mozliwoscia przyspieszenia do np. 120 w razie potrzeby, glownie chodzi o wyprzedzenie tira czy autobusu i spokojnego powrocenia na swoj pas Cool
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:27, 29 Mar 2006    Temat postu:

Fakt zapomniałem o produkcji na "eksport", ale tam nie były wsadzane osie niewiadowskie prawda !!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 14:39, 29 Mar 2006    Temat postu:

Bartek napisał:
o zaczepie ze stabilizacją tez myśle zeby załozyć bo w prowadzeniu jest (podobno bo sam nie miałem jeszcze takiej przyjemnosci w campingu, ale ciągłem kiedyś lawete z takim wynalazkiem) baardzo duza różnica na plus w prowadzeniu.


Z tego co widzialem to kosztuje to chyba ok 750 zł, tak ? W sumie chyba warto tyle zainwestowac w swoje bezpieczenstwo nawet jakby to mialo sie przydac tylko raz w zyciu w jakiejs podbramkowej sytuacji...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 16:25, 29 Mar 2006    Temat postu:

gucio napisał:
Fakt zapomniałem o produkcji na "eksport", ale tam nie były wsadzane osie niewiadowskie prawda !!!

Raczej prawda! Według moich informacji tam było całe podwozie z AL-KO Very Happy.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 16:27, 29 Mar 2006    Temat postu:

perfex napisał:
Bartek napisał:
o zaczepie ze stabilizacją tez myśle zeby załozyć bo w prowadzeniu jest (podobno bo sam nie miałem jeszcze takiej przyjemnosci w campingu, ale ciągłem kiedyś lawete z takim wynalazkiem) baardzo duza różnica na plus w prowadzeniu.


Z tego co widzialem to kosztuje to chyba ok 750 zł, tak ? W sumie chyba warto tyle zainwestowac w swoje bezpieczenstwo nawet jakby to mialo sie przydac tylko raz w zyciu w jakiejs podbramkowej sytuacji...

Można poszukać ludzików co mają przyczepy na części. Używane kosztują około 300 zł - choć ostatnio na allegro widziałęm, że używka za prawi 450 zeta poszła.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
Administrator



Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 3413
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:45, 29 Mar 2006    Temat postu:

Może ten link w czymś pomoże ?!

[link widoczny dla zalogowanych]

Dodam, że kupując u nich przyczepę, przysyłają ją ciężarówką do PL w okolice Leszna za 400zł i najważniejsze mówią i piszą po Polsku !!!

A link do ich strony głównej to: [link widoczny dla zalogowanych]


.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jon104




Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Śro 19:51, 29 Mar 2006    Temat postu:

perfex napisał:

No nie chodzi mi o jazde 140km/h Laughing Chociaz.. na prawdziwych autostradach byloby to mile Smile
Chodzi mi bardziej o mozliwosc bestresowej jazdy z predkoscia ok. 100km/h z chwilowa mozliwoscia przyspieszenia do np. 120 w razie potrzeby, glownie chodzi o wyprzedzenie tira czy autobusu i spokojnego powrocenia na swoj pas Cool


A wiesz co sie dzieje jak się wyprzedzi TIR-a Question Twisted Evil jeżeli to zrobisz przy 120km/h to zwiedzisz przyczepa nie tylko oba pasy w swoim kierunku Evil or Very Mad
Można jechać przeszło 100 z eNka, ale tylko na baaardzo dobrej drodze i zadnych, nawet mało gwałtownych manewrów (no i oczywiscie z pilnym baczeniem czy np. nie kończy się ściana lasu.)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek
Klubowicz



Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Śro 20:15, 29 Mar 2006    Temat postu:

gucio napisał:
Fakt zapomniałem o produkcji na "eksport", ale tam nie były wsadzane osie niewiadowskie prawda !!!


Hehehe cyli nie wiesz jak wygląda kazda niewiadówka Wink

Sam nie wiem jaka tam jest oś tzn jakie firmy, ale jest zdecydowanie lepsza od tradycyjnej. Nad tym stabilizatorem myśle coraz poważniej ale najlepiej to się ciagnie przyczepki dwuosiowe one podczas jazdy sa jak przyklejone do jezdni...ale aż tak to sie niewiadówki nie da przerobić niesytety Wink Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum przeniesione na www.Kompasklub.pl !!! ZAPRASZAMY !!!!Forum Klubu Caravaningowego Kompas Strona Główna -> Dział techniczny. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin